auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

Interjú Baumgartner Zsolttal

2007.09.11. 05:53 | amax | 1 komment

2004. november 8.
Készült az OKÉ magazin részére, 2004 augusztusában.

Tavaly a Magyar Nagydíjon Baumgartner Zsolt bemutatkozásának örülhettünk, idén viszont már a teljes évadban szurkolhattunk az első magyar Formula 1-es pilótának. Az augusztusi hungaroringi futamra Zsolt már világbajnoki ponttal és csapata, valamint a teljes Formula 1-es paddock elismerésével érkezett. Az elmúlt hónapokban mutatott megbízható teljesítményével sokakat meggyőzött arról, hogy nem véletlenül került az autóversenyzés legfelső kategóriájába. A következő interjúban igyekeztünk közelebbi információkat szerezni Zsolt Formula 1-es életéről.

Zsolt, mi volt az első Formula 1-gyel kapcsolatos élményed?
Amikor 1991-ben kilátogathattam a Magyar Nagydíjra, ahol személyesen nézhettem a versenyt, és bemehettem a boxutcába is, ami nagyon nagy élmény volt.

Van-e a Formula 1 történetében valaki, akire példaképként tekintesz?
Azon az ominózus versenyen találkozhattam Nigel Mansellel és Riccardo Patresével, ők voltak a kedvenceim és a példaképeim.

Melyik a kedvenc pályád, és melyiket szereted legkevésbé?
Kedvenceim közé tartozik a spái pálya és a Hungaroring; amit kevésbé szeretek, az talán a kanadai.

Egy-egy ismeretlen pálya betanulásához mennyi időre, hány körre van szükséged?
Úgy gondolom, kb. 1 óra alatt lehet megtanulni valamilyen szinten a pályát.

Melyik a legemlékezetesebb versenyed?
Idén talán Indianapolis – az első pontszerzés. Nagyon nagy dolog volt, és talán az eddigi legnagyobb sikerem is az 1999-es összetett EB harmadik helyezés óta.

Összehasonlítva a korábbi versenysorozatokkal, mennyivel másabb a hangulat a Formula 1-paddockban?
Sokkal profibb és sokkal lekötöttebb a versenyzők ideje, kevesebb  lehetőségük van mással foglalkozni.

Tartod-e a kapcsolatot korábbi versenytársaiddal? Egyáltalán, van-e szabad időd kapcsolattartásra?
Nagyon kevés az idő, a versenyzés a legfontosabb számomra.

Követed-e az alsóbb kategóriákban futó magyar versenyzők, pl. a Német Formula Renault 2000 bajnokságban szereplő Paár Barna vagy éppen Talmácsi Gábor Moto125-ös eredményeit?
Figyelemmel szoktam kísérni. Sokszor ugyanazon a hétvégén vannak a versenyek, ám Talmával elég jóban is vagyok, sokat szoktunk beszélgetni a versenyek között.

A Formula 1-es pilóták közül kivel vagy a legjobb viszonyban? Van-e olyan, aki esetleg neheztel rád?
A csapattársammal, Brunival. Fisichellát is jól ismerem. Schumacherrel (Michael – a szerk.) pedig az idei évben alakult ki egy viszonylag jó kapcsolat a sok közös focimeccs révén. Jóban vagyok Mark Webberrel is, akivel még a F3000-ben együtt versenyeztem. Neheztelni szerintem nem neheztelnek rám, mostanra elfogadtak.

A kétüléses Minardi egészen különleges élményt nyújt az utasnak, de milyen érzés a pilótának?
Úgy érzem, hogy a versenyzőnek, főleg egy ilyen magasságú versenyzőnek, mint én nagyon kényelmetlen, mivel nehezen fértem, férünk el az autóban, és nehéz kormányozni, de mégis nagy élmény, főleg azért, mert hosszabb az autó, és teljesen másképp viselkedik a kanyarokban, mint egy éles versenyautó; ez másfajta kihívás, de érdekes.

A fizikai edzések mellett hogyan készülsz mentálisan egy-egy futamhétvégére?
Erre vannak különböző gyakorlatok, mentáltréningek, ezeket szimulálom fejben. Tulajdonképpen fejben lejátszom előre a versenyt.

Írd le a rajt, az első néhány kör hangulatát!
Mindenképpen izgalmas, főleg, ha sűrű és egy-két gyorsabb autó is hátrakerül, motorcsere miatt vagy mert nem tudott kimenni időmérésre. Ekkor érdekes az első kanyar, illetve a rajt pillanata, mivel a jobb autók jobban tudnak rajtolni, ezért nagyon oda kell figyelni.

Mivel tartod fenn a figyelmedet az utolsó körökben?
Próbálok mindig csak arra a körre koncentrálni, amiben vagyok – erre is mentálisan szoktam tréningezni –, próbálom abból a legjobbat kihozni.

Mit gondolsz a jelenlegi időmérő futamokról? Mi a véleményed a javasolt változtatásokról?
Jövőre, úgy tudom, hogy a tavalyi évi procedúrához térnek vissza, tehát pénteken is lesz egy időmérés, marad az egykörös, ami nagy koncentrációt igényel. Ennek én örülnék.

Szerinted van helye a Formula 1-ben a csapatutasításoknak?
Nálunk kevesebb az utasítás, mint a nagy csapatoknál. Nekünk a legfőbb utasítás, hogy érjünk célba, hozzuk az autót célba.

Jövőre inkább versenyeznél tovább egy kisebb csapatnál, vagy tesztpilótaszerepet vállalnál egy nagyobbnál?
Mindenképpen a versenyzést választanám – természetesen örülnék a jobb feltételeknek. Ha ez nem sikerülne jövőre, akkor, remélem, tesztelhetek egy nagyobb csapatnál, ahol nagyon sokat tanulhatnék, tapasztalhatnék.

NÉVJEGY
Név: Baumgartner Zsolt
Született: 1981. január 1., Debrecen
Magasság: 178 cm
Súly: 74 kg
Iskolai végzettség: gimnáziumi érettségi, jelenleg főiskolai hallgató
Nyelvtudás: angol, német, francia, olasz
Családi állapota: nőtlen
Hobbi: repülés, futás, sízés, úszás, lovaglás
Kedvenc étel: saláták, olasz konyha, különös tekintettel a tésztákra. Ha egyet kell választani, akkor penne arabiata.
Kedvenc ital: buborékmentes ásványvíz
Példakép: Ricardo Patrese, Nigel Mansell
Kedvenc könyv: mostanában tankönyveket olvasgatok, de pihentetnek Rejtő Jenő könyvei, például a 14 karátos autó
Film: Mátrix

http://www.zsolt.baumgartner.hu/
http://www.minardi.it/
http://www.graphart.hu/ujsag_oke.htm

Címkék: magazin

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr11162272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása