auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

Christopher Heiser: A Nürburgring-kézikönyv

2007.09.11. 00:04 | amax | Szólj hozzá!

2005. május 31.
http://www.heiser.net/

Jackie Stewart - annak ellenére, hogy mesteri módon Formula 1 versenyt nyert ezen a pályán - Zöld Pokolnak nevezte a Nürburgringet. Azoknak, akik ismerik, a Nordschleife (az északi kör) a versenyzés megszállottjainak Mekkája. 1920-as években történ építése óta ez az Eifel hegységben tekergőző 13 mérföldes pálya a legnagyobb kihívás ember és gép számára egyaránt. Közmegegyezés szerint a legnehezebb és legveszélyesebb pálya az egész világon - és nyitva áll bárki előtt! Isten áldja a németeket.

Ez a varázslatos pálya gyors kanyarokkal, különböző aszfaltozással, drámai emelkedőkkel és lejtőkkel, és egy hosszú, majd' két kilométeres egyenessel rendelkezik.Tényleg nincs ehhez hasonló a világon. Vannak más pályák, de Nürburgring csak egy van.

Szóval hallottál már a pályáról? Talán láttál is már egy-két videófelvételt? Esetleg van egy barátod, aki már járt is ott? Úgy gondolod, hogy neked, magadnak is el kellene menned oda? Nos, akkor ez az útmutató épp neked szól. Egészen pontosan azoknak a tengerentúliaknak, akik néhány izgalmas napra vágynak, amelyen egy igazán felejthetetlen vezetési élménnyel gazdagodhatnak.

Áttekintés

Bizonyos okokból a pályatérképek nem igazán képesek átadni a lényeget, de azért kezdetnek nem rosszak. (Klikk a képre a nagyításhoz!) Ahogy látható az északi körpálya ténylegesen csatlakozik a jelenlegi Grand Prix-pályához, amely a Südschleife (a déli kör) helyén épült azután, hogy Niki Lauda 1976-ban súlyos, égési sérüléseket okozó balesetet elszenvedett. Ehhez mérten, az új pálya az egyik legbiztonságosabb lett a világon. De tőle északra ott van... a Zöld Pokol.

A 'Ring a Nürburghoz tartozó Nürburgi kastély körül helyezkedik el. Nürburg egyike a pálya környéki több kisvárosnak, és nem illik összetéveszteni Nürnberggel, ami Dél-Németországban található.

Tények és források

Az a szóbeszéd járja a paddockban, hogy a Nordschleife hetente egy áldozatot szed, legtöbbjük motoros, akik nagyobb veszélynek teszik ki magukat, mint az autósok. A pálya nagy részén a védőkorlát alig néhány lépésre van a pályaszéltől. Így egy hibát nehéz korrigálni, egy nagyobb hiba pedig a biztos ütközést jelenti. Sokat kell tanulnod a pályáról mielőtt még akárcsak a paddockba is belépnél.

Sikeres kirándulásunk és ez a kézikönyv nem jöhetett volna létre a következő néhány kiváló honlap nélkül:
Ben Lovejoy oldala - http://www.nurburgring.org.uk/
A 'ringjárók fóruma - http://www.smartgroups.com/groups/ringers
A hivatalos Nürburgring oldal - http://www.nuerburgring.de/eng/index_e.htm
A Nürburgring rajongói oldal - http://www.nurburgring.de/?lang=eng

Hogyan jussunk oda?

A legkönnyebb módja eljutni a Ringre, ha Kölnbe vagy Frankfurtba repül az ember, majd levezeti a két és fél órát a pályáig. A hivatalos Nürburgring oldalon található egy útmutató, de bármilyen térkép alapján oda lehet találni. Mi is így tettünk, Frankfurtba repültünk, majd elfelejtettünk lekanyarodni az autópályáról és így szinte Kölnig eljutottunk mire rájöttünk hol is vagyunk... Van egy szép, nagy barna-fehér jelzés az út mentén, amit nem lehet eltéveszteni, és lám, nekünk mégis sikerült...

Hol szálljunk meg?

Jónéhány kis fogadó és szálló van a pálya körül, néhány pedig valójában a pályán belül. Semmihez sem fogható az érzés, amikor tesztelő autók hangjára ébred az ember kora reggel, amikor még a köd sem szállt fel. Mi a Tiergarten Hotelben szálltunk meg, amely elfogadható, 80 dolláros éjszakánkénti áron ad szobát két személyre, és alig egykilométerre van a paddocktól. A szobák tiszták, a reggeli pedig ízletes. A hotel földszintjén van egy (milyen más?) versenyhangulatú étterem, amelyet egy német-olasz házaspár üzemeltet. Nagyszerű helyszínt nyújt az esti punnyadásnak, amikor lecsúszik néhány ital, és meg lehet beszélni a szép pillanatokat, vagy ami sokkal valószínűbb az épp csak megúszott ütközéseket.

És ne feledd, a pályán körözni sokkal megerőltetőbb, mint képzeled; neked is ugyanúgy szükséged van üzemanyagra, mint az autódnak, tehát pihenj rá előre és jól reggelizz be.

Mi a turistaszezon közepén érkeztünk, alig néhány héttel az Oktoberfest előtt, és még így is gond nélkül találtunk szobát. Azért mégis azt ajánlanám, előre foglald le a helyet, mert lehet, hogy neked nem lesz ilyen szerencséd. És mindezt még az indulás előtt tedd meg; mi ugyanis azt terveztük, hogy Olaszországból foglalunk, de aztán még további négy napig maradtunk egy bizonyos Monzában. Hogy rohan az idő!

Hogyan szerezzünk autót?

Ez egy igazi találós kérdés. Három választásod van:

1. Vidd a saját autódat! - Ez tényleg csak egy lehetőség akár az új autód európai szállítását időzíted ekkorra, akár hajóval utaztatod az autódat otthonról. Ha van időd és pénzed ez utóbbira, akkor kérlek vigyél magaddal engem is.

2. Vezesd egy helyi barátod autóját! - Nem biztos, hogy olyan rossz ötlet ez, sőt igazán jó, ha nem is szereted annyira azt a barátodat... De ez azért nem egy nyilvánvaló választás mivel a legtöbben a tengerentúlról érkeznek. Szintén fontos ebben az esetben a felelősség tényezője, hiszen semmi perc alatt áttervezheted a karosszériát.

3. Bérelj egy autót! - Ez a legvalószínűbb megoldás a városból kiszabadulóknak, és ez adja a legnagyobb rugalmasságot és szabadságot a vezetőknek. Németországban bármit kibérelhetsz az egyszerűbb autóktól a Ferrari F40-esig, bár ez függ az adott kölcsönzőtől is. Először mindig kérd a kölcsönszerződés angol változatát, és fordíts kiemelt figyelmet az ütközéses balesetekről szóló záradékra - ez több ezer eurót is jelenthet számodra, és nem lehet átterhelni másra az ütközésnél.

[...]

Mi eredetileg egy 360 F1-est vagy egy F40-est céloztunk meg, mert... hát, miért és ne? De néhány segítőkész és tapasztalt ringjáró azt mondta, jobban járunk egy 325-össel vagy valami hasonlóval. Egy Porsche 996-osnál kötöttünk ki, és ez, mint kiderült - alapjában véve - egy igen jó döntés volt.

Miért nem egy Ferrari? Nos, a pálya aszfaltja nagyon hepehupás és egyenetlen helyenként, emiatt a kemény felfüggesztéssel rendelkező autókat nehezebb irányítani. A védőkorlát a jövőd része lehet, ne feledd. A nagyobb erő mindig impozáns, de még 200 LE-vel is mehetsz olyan gyorsan, hogy halálra rémíszt magad, vagy legalábbis az útitársadat. Amire első utadon szükséged van az egy jó minőségű és egyszerű autó, amely biztonságot és vezethetőséget nyújt. A következő kiránduláson talán mi is egy kicsit őrültebbek leszünk...

Elvégezni a házifeladatot

Egyes számú szabály: memorizáld a pályát. Kettes számú szabály: memorizáld a pályát! Nem hívhatom fel erre eléggé a figyelmet. A legtöbb probléma, amit magadnak okozhatsz abból adódik, hogy nem tudod mi fog történni, még mielőtt megtörténne. Lehet, hogy nem vagy képes irányítani a körülötted lévő autókat vagy az időjárást vagy akár a szerencsédet, de abban biztosnak kell lenned, hogy a pályát úgy ismered mint a tenyeredet. A kanyarok többsége, sőt talán döntő többsége nem belátható, döntött valamelyik irányba és lélegzetelállító szintkülönbségekkel rendelkezik. Elég egyetlen kanyarba túl gyorsan érkezned, és máris rosszul alakul a folytatás. Tanuld be a pályát. Nézd meg a videófelvételeket. Játssz szimulátorokkal. Memorizáld pályát. Különben úgy jársz mint ez itt jobbra.

Mindezek után, összegyűjtöttem néhány segédeszközt, amelyek hasznosak lehetnek az életbenmaradáshoz: egy nagy térkép, egy nagy színes térkép, egy légifelvétel a pályáról, egy sorozat a kanyarokról szóló megjegyzésekkel, amelyek az összes kanyar 80%-át bemutatják, kíválóak, részletesek és nagyon értékesek.
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb2.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb3.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb4.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb5.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb6.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb7.gif
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurb8.gif

Itt kell megjegyeznem, hogy nagy segítséget nyújthat a pálya betanulásában a Grand Prix Legends c. játék, amely egy nagyszerű Formula 1-es szimulátor. Az 1967-es év autóival az év pályáin körözhet az ember - köztük olyanokkal, mint a modern korszak előtti Silverstone, Monza vagy a régi Nürburgring.

Miket vigyél magaddal?

Elképesztő, hogy mennyi mindent kell magaddal vinned egy normális kirándulásra és milyen keveset, ha a Ringre mégy. Ha csak és kizárólag vezetni indulsz, akkor kis csomagot készíts, hagyj a hotelszobában minden olyan dolgot, ami nem feltétlenül szükséges. Nekünk is összevissza csúszkált az autóban minden, és nagyon idegesítő volt. Ami szükséges:

a) napszemüveg - legyen fényérzékeny, de ne legyen túl sötét. Legyen stabil amennyire csak lehet és a lehető legjobban takarja a szemedet.

b) baseballsapka - a Nap alacsonyan áll késő délután és a napellenző nem mindig működik jól. Akkor is jól mutat, ha 200 km/h-nál letekered az ablakot, hogy csapjon egy kicsit a levegő, vagy ha a paddockban kószálsz a parkoló autócsodák között. Ha már voltál korábban valamilyen sporteseményen, akkor biztosan van néhány menő sapid.

c) egy pár könnyű cipő - lehetőleg vezetőcipő, bár nem kell annyira extrémre venni a figurát. Azért a nehéz bőrcipő (makkoscipő, haha!) nem ajánlott. [...]

d) ajakír - hülyén hangzik, de nagyon kiszáradnak az ajkaid, amikor félted a segged. Tényleg.

e) pénz - körönként 10-12 euro, és egy nap igen könnyen megtesz az ember akár 10 kört is. Bent megveszed a jegyet, de kint is tudsz még költeni. Van egy kellemes kis étterem a paddockban, ami igazán jó pihenőhely amikor szünetet tartasz vagy épp zárva a pálya egy baleset miatt...

f) fényképezőgép - készíts képeket hőstetteidről, de a fotózást inkább bízd a kísérődre.

g) videókamera - nekünk valószínűleg nem kellett volna elhoznunk, mert sok időnkbe került, hogy babráltunk vele. Azért vicces, hogy mennyire másképpen vezet az ember, amikor tudja, hogy veszi a kamera. Egy kis időbe beletelik mire képes vagy kizárni a tudatot. Akárhogyis, még mielőtt megérkezel próbáld megtervezni, hogyan rögzíted majd a kamerát, mert az hogy a kezedben tartod nem fog működni. Mi egy kameraállványt erősítettünk középre, amit még a mclarenesektől kaptunk Monzában. Ragyogóan működött. A Canon Elura 40MC kameránk szintén fantasztikus volt, és itt szeretnénk köszönötet mondani a Circuit City-nek verhetetlen 30 napos bérleti programjukért.

h) egyebek - egy bukósisak, egy tűzoltókészülék (ragaszd le), vezetőkesztyűk, egy vizespalack, egy guminyomásmérő, egy tűzjelző, egy kis szerszámostáska és néhány rágógumi...

i) nem szükséges pilótaoverál vagy tűzálló alsó. Te pózoló! :-)

Folytatása következik...

http://www.nurburgring.org.uk/
http://www.smartgroups.com/groups/ringers
http://www.nuerburgring.de/
http://www.nurburgring.de/

Címkék: magazin

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr30162277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása