auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

NSZK Nagydíj, Nürburgring, 1976. augusztus 1.

2007.09.09. 19:56 | amax | Szólj hozzá!

2005. január 5.
http://www.grandprix.com/

A felpörgött 1976-os évad a Nürburgringen folytatódott, nem sokkal James Hunt vitatott Brands Hatch-i győzelme után. A pilóták korántsem voltak megelégedve a 'ring biztonságosságával, de ennek ellenére vállalták a versenyzést. A mezőny nagy része megegyezett a Brit GP-n indulókkal, mindössze Jacky Ickx lett kirúgva a Wolf-Williams csapatból, a helyére Arturo Merzario érkezett. Egy vadonat új csapat, a Scuderia Rondini is rajthoz állt – versenyzőjük Alessandro Pesenti-Rossi alá egy régi Tyrrell 007-est vásároltak. A RAM istálló pedig megegyezett Rolf Stommelennel, hogy egy régi Brabham-Cosworthban indítják – az autót azonban az edzések között lefoglalta a helyi rendőrség, mivel a korábbi pilóta Loris Kessel beperelte a csapatot. Stommelen végül egy tartalék, gyári Brabham-Alfa Romeo BT45-össel indult.

Az időmérő edzések során James Hunt (McLaren) bizonyult a legjobbnak, a második Niki Lauda (Ferrari), a harmadik pedig Patrick Depailler lett hatkerekű Tyrrelljével. Mögöttük Hans Stück (March), Clay Regazzoni (Ferrari), Jacques Laffitte (Ligier), Carlos Pace (Brabham-Alfa Romeo). Jody Scheckter (Tyrrell), Jochen Mass (McLaren) és Carlos Reutemann (Brabham-Alfa Romeo) végzett. Lombardi (RAM) nem tudta minősíteni magát, mert a csapat nem használhatta autóit, míg Henri Pescarolo (Surtees) motorhiba miatt maradt le a rajtrácsról.

A futam előtt esett az eső, és Jochen Mass kivételével a teljes mezőny vizes pályára való gumikkal indult. A rajtnál Regazzoni vette át a vezetést, Hunt és Lauda rosszul rajtolt. Hunt második helyen futott, a harmadik pedig a ragyogóan startoló Mass volt. Stück autóját váltóhiba miatt le kellett tolni a rácsról (végül a mezőny végéről nekivághatott a távnak) és így viszont szabad út nyílt Laffitte előtt, aki a negyedik helyen állt. Regazzoni még az első kör során megperdült és visszaesett. A kör végén a mezőny fele kiállt a boxba és Mass máris a második helyen találta magát, Nilsson Peterson mögött, aki úgy döntött még egy kört bevállal esőgumikkal. A következő körben Mass még mindig az élen állt Nilssonnal (aki továbbra sem cserélt gumikat), mögöttük pedig Hunt.

Közben Bergwerknél, a pálya hátsó részén Lauda elvesztette az irányítást Ferrarija fölött, megperdült és egy földsáncnak ütközött. Az autó (amely rögtön lángokba borult) visszabucskázott a pályaívre. Az érkező Guy Edwards (Hesketh) ki tudta ugyan kerülni, de Harald Ertl (Hesketh) és Brett Lunger (Surtees) nekiütközött. Mindhárom pilóta megállt és próbálta kimenteni Laudát a lángok közül. Hozzájuk csatlakozott a hamarosan megérkező Merzario is. Lauda súlyos égési sérüléseket szenvedett, először az Adenau-i kórházba szállították majd a mannheimi egyetemi kórházba repítették tovább, ahol a következő néhány napban az életéért küzdöttek.

A baleset után megállították a versenyt, az újraindításnál azonban már csak húsz autó volt jelen, mivel Chris Amon úgy döntött elege van és megtagadta a versnyzést. Az eső addigra teljesen megállt és Hunt tört az élre, mögötte Regazzoni, Scheckter, Depailler és Pace. A Flugplatz-nál Peterson elvesztette uralmát a March fölött és nagyott bukott, míg Regazzoni ismét megperdült, Depailler pedig fűre kényszerült, hogy kikerülje a Ferrarit. Pace megelőzte Schecktert, így az első kört a második helyen fejezte be. A második körben Scheckter visszaelőzte Pace-t, a harmadikban pedig Regazzoni mögé esett vissza a brazil. A hatodik helyen futó Vittorio Brambilla (March) ekkor fékhiba miatt ütközött az Adenau-i hídnál. A legtöbbet mozgó pilóta Mass volt, aki az ötödik körben megelőzte az ötödik helyezett Gunnar Nilssont (Lotus), a tizedikben pedig Pace-t. A tizenkettedik körben Regazzoni újra megperdült, Mass így a harmadik helyre került, Pace negyedik, Nilsson ötödik, Stommelen hatodik lett.

EREDMÉNY
1 James Hunt, McLaren-Cosworth M23, 1 ó 41 p 42.700 mp
2 Jody Scheckter, Tyrrell-Cosworth P34, +27,700 mp hátrány
3 Jochen Mass, McLaren-Cosworth M23, +52,400 mp h.
4 Carlos Pace, Brabham-Alfa Romeo BT45, +54,200 mp h.
5 Gunnar Nilsson, Lotus-Cosworth 77, +1 p 57,300 mp h.
6 Rolf Stommelen, Brabham-Alfa Romeo BT45, +2 p 30,300 mp h.
7 John Watson, Penske-Cosworth PC4, 2 p 33,900 mp h.
8 Tom Pryce, Shadow-Cosworth DN5B, 2 p 48,200 mp h.
9 Clay Regazzoni, Ferrari 312T2, 3 p 46,000 mp h.
10 Alan Jones, Surtees-Cosworth TS19, 3 p 47,300 mp h.
11 Jean-Pierre Jarier, Shadow-Cosworth DN5B, 4 p 51,700 mp h.
12 Mario Andretti, Lotus-Cosworth 77, 4 p 58,100 mp h.
13 Emerson Fittipaldi, Copersucar-Cosworth FD04, 5 p 25,200 mp h.
14 Alessandro Pesenti-Rossi, Tyrrell-Cosworth 007, 1 kör h.
15 Guy Edwards, Hesketh-Cosworth 308D, 1 k.h.
nem ért célba:
Arturo Merzario, Wolf Williams-Cosworth FW05, fékhiba
Vittorio Brambilla, March-Cosworth 761, fékhiba/baleset
Patrick Depailler, Tyrrell-Cosworth P34, baleset
Carlos Reutemann, Brabham-Alfa Romeo BT45, motorhiba
Ronnie Peterson, March-Cosworth 761, baleset
Hans-Joachim Stuck, March-Cosworth 761, kuplunghiba
Jacques Laffite, Ligier-Matra JS5, sebességváltóhiba
Chris Amon, Ensign-Cosworth N176, feladta
Niki Lauda, Ferrari 312T2, baleset
Brett Lunger, Surtees-Cosworth TS19, baleset
Harald Ertl, Hesketh-Cosworth 308D, baleset

http://www.nuerburgring.de/
http://www.formula1.com/

Címkék: riport

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr5161227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása