auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

Olasz Nagydíj, Monza, 1967. szeptember 10.

2007.09.09. 19:52 | amax | Szólj hozzá!

2004. november 7.
http://www.grandprix.com/

A Formula 1-es autók épp időben érkeztek vissza Kanadából, egyetlen nappal az Olasz Nagydíj előtt. Volt néhány változás a nevezésekben: az előző évi monzai futamgyőztes, Lodovico Scarfiotti a kettes számú Eagle-Weslake-ben talált magának helyet, mivel Ferrari csak egyetlen autót nevezett, Chris Amonnal. A Honda csapat kihagyta a kanadai futamot, így volt elég idejük befejezni az új, RA300 jelű karosszériát, amelyet a Team Surtees slough-i főhadiszállásán építettek. Az előző évben ugyancsak ők készítettek fel egy Lola T70-est a CanAm sorozatra, így korántsem volt meglepetés, hogy az új Honda a Lola indianapolosi autójára emlékeztetett. Később meg is kapta a Hondola gúnynevet. Mivel Pedro Rodriguez az Ennában elszenvedett Formula 2-es balesete miatt továbbra sem indulhatott, a Cooper csapat a feltörekvő F2-es csillagnak, Jacky Ickx-nek adta meg az esélyt az indulásra, Jochen Rindt csapattársaként. A Lotus csapat pedig egy harmadik 49-est is indított Giancarlo Baghettivel.

Az első rajthelyet – ekkorra már megszokott módon – Jim Clark szerezte meg Cosworth DFV-motoros Lotusával, bár továbbra is akadtak megbízhatósági gondok az autóval. Jack Brabham állt mellette a rajtrácson Brabham-Repcójával, míg kívül Bruce McLaren foglalt helyet a még mindig nagyon új McLaren-BRM-mel. A második sort Amon és Dan Gurney Eagle-Weslake-e, míg a harmadikat Denny Hulme (Brabham-Repco), Jackie Stewart (BRM) és Graham Hill (Lotus) alkotta.

A rajtnál Brabham vette át a vezetést, de a második körben Gurney megelőzte; mögötte a jól rajtoló Hill, majd Clark, McLaren, Stewart és Hulme. A harmadik kör végére már Clark állt az élen, két körrel később pedig Hill jött fel a második helyre, Gurney ugyanis kénytelen volt motorhiba miatt kiállni. Hulme nagy hajszába kezdtett és megelőzte mindkét Lotust, hogy aztán Clark szinte rögtön visszaelőzze őt. De Clarknál ezután beütött a baj (mondhatni a szokásos módon): defektes gumival hajtott a boxba. Egy kör hátránnyal tudott visszaállni a versenybe. Az élen Hill, Brabham és Hulme körökön át előzgették egymás oda-vissza, majd Hulme motorhibával kiállt. Clark közben folytatta brilliáns felzárkózását, Hillnek pedig sikerült elhúznia Brabhamtől.

Az 59. körben Clark már a harmadik helyen futó Surteest előzte meg, amikor Hill motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt. Clark így a második helyen találta magát; fokozatosan utolérte Brabhamet, majd átvette a vezetést - egy teljes kör hátrány ledolgozva. Surteesnek szintén sikerült megelőznie Brabhamet, és amikor Clarknak az utolsó körben problémája támadt az üzemanyag-befecskendezővel, Surtees és Brabham újra elé kerülhetett. Ez lett a 'Hondola' első győzelme. Brabham második helye sorozatban a második konstruktőri címet jelentette csapatának, és biztossá tette: vagy ő, vagy csapattársa, Denny Hulme nyeri a világbajnokságot.

EREDMÉNY
1 John Surtees, Honda RA300, 1 ó 43 p 45,000 mp
2 Jack Brabham , Brabham-Repco BT24, +0,2 mp hátrány
3 Jim Clark, Lotus-Cosworth 49, +23,1 mp h.
4 Jochen Rindt, Cooper-Maserati T86, +56,6 mp h.
5 Mike Spence, BRM P83, 1 kör h.
6 Jacky Ickx, Cooper-Maserati T81B, 2 k. h.
7 Chris Amon, Ferrari 312, 4 k. h.
nem ért célba:
Graham Hill, Lotus-Cosworth 49, motorhiba
Giancarlo Baghetti, Lotus-Cosworth 49, motorhiba
Jo Siffert, Cooper-Maserati T81, baleset
Bruce McLaren, McLaren-BRM M5A, motorhiba
Jo Bonnier, Cooper-Maserati T81, túlmelegedés
Jackie Stewart, BRM P115, motorhiba
Denny Hulme, Brabham-Repco BT24, túlmelegedés
Guy Ligier, Brabham-Repco BT20, motorhiba
Chris Irwin, BRM P83, üzemanyag-befecskendező hiba
Ludovico Scarfiotti, Eagle-Weslake T1G, motorhiba
Dan Gurney, Eagle-Weslake T1G, motorhiba

http://www.monzanet.it
http://www.atlasf1.com
http://www.f1journal.com

Címkék: riport

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr48161221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása