auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

Belga Nagydíj, Spa–Francorchamps, 1991. augusztus 25.

2007.09.09. 20:01 | amax | Szólj hozzá!

2005. március 10.
http://www.grandprix.com/

Belgiumban az volt a nagy hír, hogy Bertrand Gachot-t, a Jordan pilótáját Angliában bebörtönözték, mivel előző télen egy taxisofőrt lefújt gázsprével. Egyéb dolgok is terhelték a lelkét, így Gachot kénytelen volt a Brixton börtönben maradni, Eddie Jordan pedig egy fiatal német pilótát, Michael Schumachert szerződtette a helyére. Aki élete első F1 időmérő edzésén a nyolcadik legjobb eredményt érte el egy olyan pályán, amelyen még sohasem versenyzett. A Lotushoz közben visszaérkezett Johnny Herbert, aki két futamot kihagyott, mivel F3000-es közelezettségei Japánba szólították.

Az újraaszfaltozási munkákat követően a pálya kissé hepehupás volt a Blanchimont kanyarnál, és ez később, az elő-kvalifikáción az eredményezte, hogy Gabriele Tarquini (AGS) eltörte felfüggesztését és nagyot bukott. A pénteki szabadedzésen Eric van de Poele (Modena Team) vesztette el uralmát Lamborghinije fölött a pálya ugyanazon pontján és keménye a falnak ütközött. A belga pilóta bizonytalan léptekkel hagyta el a roncsokat – később kórházba is szállították.

A szombati időmérő edzésen Ayrton Senna szerezte meg az első rajthelyet McLaren-Hondájáva, míg a második legjobb időt Alain Prost jegyezte Ferrarival. Nigel Mansell (Williams-Renault) volt a harmadik ás Gerhard Berger (McLaren) a negyedik. Utánuk következett Jean Alesi (Ferrari), Nelson Piquet (Benetton) és a figyelemre méltó Schumacher. Roberto Moreno volt a nyolcadik Benettonjával a minardis Pierluigi Martini és a tyrrell-hondás Stefano Modena előtt. Adnrea de Cesaris a másik Jordannel a tizenegyedik időt érte el. Schumacher a negyedik leggyorsabb versenyző volt a futam előtti bemelegítő edzésen, de versenye azonban mindössze az első kanyarig tartott, ahol a kuplung megadta magát.

A rajtot követően Senna állt az élre, mögötte Prost, Mansell, Piquet, Berger és a lassan startoló Alesi. A második körben Mansell megelőzte Prostot, a francia pedig felrobbant motorral állt félre. Mansell nyomást gyakorolt Sennára, de a brazil feltartotta egészen az első boxkiállásig. A friss gumikon Mansell már gyorsabb volt és átvette a vezetést. Alesi boxkiállás nélküli taktikán volt, és egy rövid ideig próbálta is megelőzni Mansellt, de aztán kezdett lemaradni, és már Senna támadta őt. Piquet volt ekkor a negyedik, de Cesaris pedig az ötödik.

A huszonegyedik körben Mansell motorja felmondta a szolgálatot, és Alesi került az élre. Nem sokkal ezután Senna motorja is leállt. Bár egy ideig úgy tűnt, kénytelen feladni a versenyt, végül újraindult. A harmadik helyért pedig vidám kis küzdelem alakult ki Patrese, Piquet és de Cesaris között.

A harmincegyedik körben Alesi motorja állt le, így Senna vezetett ismét, míg de Cesaris Piquet elé került a második helyre. De Cesaris még Sennát is képes volt támadni, azonban kímélnie kellett az autót, ezért visszavett a tempóból. A negyvenegyedik körnél tovább így sem bírta a motorja. Ekkor Patrese kezdte támadni Sennát, de gondjai tmadtak a váltóval, és Bergernek is sikerült megelőznie. Így kialakult a McLaren 1-2 sorrend, és a Berger által védelmezett Senna vezetett. Piquet feljött a harmadik, Moreno pedig a negyedik helyre. Patrese végül ötödik lett, Mark Blundell pedig – a Brabham-Yamaha csapat első pontját megszerezzve – hatodik.

Annak ellenére, hogy nem sikerült befejeznie a versenyt, Michael Schumacher kirobbanó edzésteljesítményével nevet szerzett magának a jövőre nézve. És ezt már a következő, Olasz Nagydíjon kamatoztathatta is...

EREDMÉNY
1 Ayrton Senna, McLaren-Honda, 1 ó 27 p 17,669 mp
2 Gerhard Berger, McLaren-Honda, +1,901 mp hátrány
3 Nelson Piquet, Benetton-Ford, +32,176 mp h.
4 Roberto Moreno, Benetton-Ford, +37,310 mp h.
5 Riccardo Patrese, Williams-Renault, +57,187 mp h.
6 Mark Blundell, Brabham-Yamaha, +1 p 40,035 mp h.
7 Johnny Herbert, Lotus-Judd, +1 p 44,599 mp h.
8 Emanuele Pirro, Dallara-Judd, +1 kör h.
9 Martin Brundle, Brabham-Yamaha, +1 k. h.
10 Olivier Grouillard, Fondmetal-Ford, +1 k. h.
11 Thierry Boutsen, Ligier-Lamborghini, +1 k. h.
nem ért célba:
Pierluigi Martini, Minardi-Ferrari, váltóműhiba
Andrea de Cesaris, Jordan-Ford, motorhiba
Stefano Modena, Tyrrell-Honda, olajfolyás
Jyrki Jarvi Lehto, Dallara-Judd, olajnyomás
Jean Alesi, Ferrari, motorhiba
Gianni Morbidelli, Minardi-Ferrari, váltóműhiba
Mika Hakkinen, Lotus-Judd, motorhiba
Eric Comas, Ligier-Lamborghini, motorhiba
Nigel Mansell, Williams-Renault, elektromos hiba
Eric Bernard, Lola-Ford, váltóműhiba
Ivan Capelli, Leyton House-Ilmor, motorhiba
Satoru Nakajima, Tyrrell-Honda, kipördülés
Alain Prost, Ferrari, olajfolyás
Mauricio Gugelmin, Leyton House-Ilmor, motorhiba
Michael Schumacher, Jordan-Ford, kuplunghiba

http://www.formula1.com/
http://www.spa-francorchamps.be/

Címkék: riport

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr40161235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása