auto maximo

Autósportról mindenféle.

Utolsó kommentek

Linkblog

Szerzők

Mexikói Nagydíj, Mexikóváros, 1986. október 12.

2007.09.09. 20:00 | amax | Szólj hozzá!

2005. január 6.
http://www.grandprix.com/

Tizenhat év telt el a legutóbbi Mexikói Nagydíj óta, a versenypálya pedig teljesen át lett építve: egy, az eredetinél valamivel rövidebb kör várta a versenyzőket. De hiába az újra aszfaltozás, továbbra is volt a pályafelszín.

Az előző, Portugál Nagydíjhoz képest annyi változás történt a mezőnyben, hogy az AGS csapat nem vállalta a mexikói utat, tehát ők hiányoztak.

Az időmérő edzés a szokott menetrend szerint zajlott: Ayrton Senna JPS Lotus-Renault-ja volt a legjobb, aztán jött Nelson Piquet és Nigel Mansell a Williams-Hondákkal, majd Gerhard Berger Benetton-BMW-ben. Mögöttük Riccardo Patrese (Brabham-BMW), Alain Prost (McLaren-TAG), Derek Warwick (Brabham-BMW), Patrick Tambay (Haas Lola), Teo Fabi (Benetton-BMW) és Philippe Alliot (Ligier-Renault). A Ferrarik nem voltak versenyképesek.

Mansell abban a pozícióban volt, hogy egy jó eredménnyel megnyerhette a világbajnokságot, de a rajtnál hibázott és visszaesett a mezőny végére. Piquet és Senna futottak az első két helyen, Berger a harmadik, Prost a negyedik. A hetedik körben Prostnak sikerült megelőznie Bergert. Mansell lassan felküzdötte magát, de ki kellett állnia kerekcserére. Később Berger volt az egyetlen, aki nem állt ki, aki úgy gondolta, Pirelli gumijai az egész távot kibírják. Amikor az élmezőny többi tagja visszatért a pályára, Goodyear gumijaik alkalmatlansága miatt nem voltak képesek utólérni az osztrákot.

Berger így megszerezte első világbajnoki futamgyőzelmét, mögötte Prost, Senna, Piquet és Mansell ért célba. Az utolsó pontszerző helyet Alliot kaparintotta meg. Ezután már csak az Ausztrál Nagydíj volt hátra az évből, és Mansell továbbra is meghatározó helyen állt a pontversenyben: hat ponttal Prost, héttel Piquet előtt.

EREDMÉNY
1 Gerhard Berger, Benetton–BMW, 1 ó 33 p 18.700 mp
2 Alain Prost, McLaren–TAG Porsche, + 25,438 mp hátrány
3 Ayrton Senna, Lotus–Renault, + 52,513 mp hátrány
4 Nelson Piquet, Williams–Honda, 1 kör h.
5 Nigel Mansell, Williams–Honda, 1 k.h.
6 Jacques Laffite, Ligier–Renault, 1 k.h.
7 Thierry Boutsen, Arrows–BMW, 2 k.h.
8 Andrea de Cesaris, Minardi–Motori Moderni, 2 k.h.
9 Marc Surer, Arrows–BMW, 2 k.h.
10 Jonathan Palmer, Zakspeed, 2 k.h., elfogyott az üzemanyag
11 Martin Brundle, Tyrrell–Renault, 3 k.h.
12 Stefan Johansson, Ferrari , 3 k.h., turbóhiba
13 Riccardo Patrese, Brabham–BMW, 3 k.h., baleset
14 Alessandro Nannini, Minardi–Motori Moderni, 4 k.h.
15 Rene Arnoux, Ligier–Renault, 5 k.h., motorhiba
16 Christian Danner, Osella–Alfa Romeo, 7 k.h.
nem ért célba:
Johnny Dumfries, Lotus–Renault, akkumulátorhiba
Derek Warwick, Brabham–BMW, motorhiba
Alan Jones, Lola–Hart, sebességváltóhiba
Keke Rosberg, McLaren–TAG Porsche, defekt/felfüggesztés
Michele Alboreto, Ferrari, turbóhiba
Philippe Streiff, Tyrrell–Renault, turbóhiba
Piercarlo Ghinzani, Osella–Alfa Romeo, turbóhiba
Teo Fabi, Benetton–BMW, motorhiba
Patrick Tambay, Lola–Hart, baleset
Huub Rothengatter, Zakspeed, baleset

http://www.gptelmextecate.com
http://www.formula1.com/
http://www.telusplanet.net/public/autothor/
http://www.allf1.info/

Címkék: riport

A bejegyzés trackback címe:

https://amax.blog.hu/api/trackback/id/tr91161232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása